Az éllovasok nem bírtak Bottasszal, Mercedes első sor Ausztriában
2018. június 30. 14:46
A tavalyi évhez hasonlóan Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót az Osztrák Nagydíjra, mivel a hétvégén pont a legjobbkor járatta magát a csúcsra, és ha csak 19 ezreddel is, megelőzte Lewis Hamiltont. "Nagyon jónak éreztem az autót – mondta. – Sokat javítottunk a beállításokon, a fejlesztések is remekül beváltak."
Tudtam, hogy az utolsó kísérletemnél egy tizedet még javíthatok, és sikerült. Szükség is volt rá.
Hamiltont illetve Sebastian Vettel egyaránt elrontotta az első kísérletét a Q3-ban, előbbi a második, utóbbi a harmadik kanyarnál csúszott meg, így csak a 3. és a 6. helyről rugaszkodtak neki utolsó körüknek. Vettel ma is az utolsó szektorban vesztett sok időt a Mercedesekhez képest és meg kellett elégednie a 3. hellyel (Bottastól több mint 3 tizeddel kikapva), ahonnan érzése szerint "jó esélyeik lehetnek a futamon."
Ott Kimi Räikkönennel együtt másképp fog taktikázni a gumikkal az első etapban, mint az első sorból indulók,
ők ugyanis az ultralágy keveréken jutottak be a Q3-ba, míg a Mercedesek és a Red Bullok a szuperlágyon – jóllehet, elsősorban Daniel Ricciardo vért izzadt érte, csak sokadik próbálkozásra verekedte be magát a legjobb tíz közé.
Már akkor látszott, hogy a Haas bezavarhat nekik, és Romain Grosjean végül ketté is választotta Max Verstappent és Ricciardót a rajtrácson, a 6. helyet megszerezve. Csapattársa, a 8. helyen végző Kevin Magnussen azt mondta, az autójuk egész hétvégén erős volt, "a sok egyenes és a gyors kanyarok miatt, mert így sokat számít az aerodinamikai hatékonyság."
Arra azonban nem számítottunk, hogy a Red Bull-okkal fogunk harcolni
– tette hozzá. A Q3-ba a Renault párosa jutott még be. A Red Bullnál növelheti a feszültséget, hogy Ricciardo maga elé kényszerítette Verstappent a pályán, aki reklamált amiatt, hogy a tervekkel ellentétben mégsem ő ment csapattársa előtt, ahogy a csapat világosan meghatározta a sorrendet.
Vettel pedig amiatt izgulhatott, hogy ne kapjon büntetést,
mivel a sportfelügyelők vizsgálják, amiért az egyik kanyarnál feltartotta Carlos Sainzot, bár ennek nem volt hatása a végeredményre – magának az esetnek, a németet ugyanis 3 rajthelyes büntetéssel sújtották a vétségért.
A Q1-ből öt csapat versenyzői estek ki, közöttük Sergio Pérez a Force Indiával, akit elmondása szerint a forgalom és az akkumulátor hibája is akadályozott, végül pedig esélye sem nyílt a javításra, mert Charles Leclerc kicsúszása sárga zászlókat okozott. Neki a Q2 jelentette a végállomást, de csak a 18. helyről rajtolhat váltócseréból származó büntetése miatt.
A McLaren szenvedése folytatódott, Stoffel Vandoorne már a Q1-ben elvérzett, míg Fernando Alonso 14. lett, hiába tett meg szokás szerint mindent. Az utolsó körének végén a hírhedt hurkákon ő is megrongálta az első szárnyát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép napot kívánunk! A Red Bull Ringen 1 perc és néhány másodperc alatt körbeérnek a pilóták, itt nagyon szoros különbségek alakulhatnak ki az időmérőn. Az utolsó edzésen speciel 29 ezreddel előzte meg Vettel Hamiltont.
A csapat nagyon átrajzolta az autóját a hétvégére, főleg az oldaldobozokat. Lehet, hogy Hamiltonék visszafogták magukat az edzéseken, most kiderül, megléptek-e a Ferraritól. Vettelék viszont szokás szerint jelentősen léptek előre péntekről szombatra, ez biztató lehet a maranellóiaknak.
Plusz 15 lóerőt csiholhatnak ki a motorból ettől az időmérőtől kezdve a kvalifikációkon, de a Renault szerint ez sem akkora löket, mint a Ferrari és a Mercedes spéci üzemmódja. A rövid körök ellenére egyelőre nagy a Red Bull hátránya, ma délelőtt már fél másodperc feletti volt.
Leclerc szenvedett műszaki hibát az utolsó edzés végén, és a váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést fog kapni. A művelettel a tervek szerint időben végezni fog a Sauber, de a csapatnak fájhat a hiba, mert akár a Q3-ra és egy top 10-es rajthelyre is esélyes lehetett volna a fiatal tehetség a formája alapján.
Több szárny és futómű sérült már miattuk a hétvégén, főleg a pálya utolsó kanyarjaiban. Vajon az időmérő elúszik valakinél hasonló okból?
A levegő 24, az aszfalt 34 fokos, tegnap egyik sem volt ennyire meleg. És most nincs annyira beborulva, mint délelőtt volt, egész szépen süt a nap, bár felhők azért vannak szép számmal a háttérben.
Hűtik a pilótafülkéjét, úgy néz ki, tényleg nem húzódott el a váltócsere az autójában. Mindjárt kezdődik az időmérő.
A Toro Rosso pilótája volt az egyik, akinek az autóján délelőtt sérülést okoztak a sárga hurkák. Egyedül várakozott a boxutca kijáratánál, amikor zöldre váltott a lámpa, de kisvártatva többen csatlakoztak hozzá. Közöttük Leclerc, nyilván gyorsan ellenőrzni akarja a Sauber, minden rendben van-e az új váltóval.
Megelőzték a Saubereket, de pályán vannak a Ferrarik és a Mercedesek is, gyorsan változni fog a sorrend az élen...
Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen az első négyes sorrendje, a Mercedeseken az ultralágy, a Ferrarikoon a keményebb szuperlágy gumi üzemel. Verstappen és Ricciardo most jött ki a boxból.
1:04.175-öt futott, Hamiltont 119 ezreddel előzi meg. Vettel hátránya 172, a régebbi típusú motort használó Räikkönené 503.
A Q1 felénél Pérez kieső helyen áll, ahogy rajta kívül Szirotkin, Stroll, Ericsson és Hartley. A mezőnyt jelenleg 1,7 másodperc fedi le.
Még mindig a szuperlágy gumin vezetve a 3. helyre jött fel, miközben Hamilton visszavette a vezetést Bottastól (1:04.080). Hartley is javított, 14.
Vandoorne 16., Alonso 18., megint iparkodniuk kellene az utolsó percekben. Stroll, Pérez és Ericsson áll még per pillanat kieső helyen, 5 perc van hátra.
A Sauber könnyebb lett néhány dekával, miután Leclerc vadul gázolt át az egyik kerékvetőn. A 13. helyen áll.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull pilótái valószínűleg a garázsban várják ki a Q1 végét. Érdekes, hogy Ricciardót megelőzi Grosjean, és Magnussen is közel van hozzá.
A 10. helyre jött fel, Vandoorne viszont csak a 15.-re, neki ez nem életbiztosítás. Grosjean a 4., Magnussen a 7. helyet vette át, jól megy a Haas.
A 4-es kanyarnál kicsúszott a kavicságyba, s bár lendületből tovább ment, a sárga zászlók miatt lassítania kellett a többi versenyzőnek. Stroll így továbbment a Q2-be, Vandoorne, Pérez, Szirotkin, Ericsson és Hartley nem.
Csendesen felkapta a sapkáját és napszemüvegét, egyedül kisétált a garázs területéről, biztos csalódottan fog nyilatkozni.
Hamilton és Bottas a szuperlágy, Vettel és Räikkönen a puhább ultralágy gumin jött ki, tehát a verseny első etapjában eltérő taktikával fognak próbálkozni. Feltéve, ha a Mercedes nem kényszerül rá mégis az ultralágyak használatára a továbbjutáshoz.
A Red Bull is a szuperlágy gumin küldte ki először a versenyzőit. A kiírás szerint Alonso a lágy keveréken köröz, de ez lehet fals információ is.
1:03.5 az ideje, Bottasra 179 ezredet vert, Vettel 2, Räikkönen 4 tizedet kapott tőle.
A szerelők nem unatkoznak akkor sem, ha egy pilóta már kiesett az időmérőről. Sergio Pérez eltűnt a garázs végében, munkatársai azonban serényen takarítják a Force Indiát. Akinek viszont nincs dolga, eltűnt az autó körül.
Verstappen 10., Ricciardo 11., alighanem át kell váltaniuk az ultralágy gumira. A középmezőnyt továbbra is a Haasok vezetik.
Felugrott az 5. helyre, a hátránya 424 ezred Hamiltontól, neki összejöhet a továbbjutás a szuperlágyakon. 6 perccel a Q2 vége előtt Ocon, Leclerc, Alonso, Ricciardo, Stroll áll kieső helyen.
Feljött a 9. helyre, csapattársánál fél másodperccel lassabb. Visszatért a depóba, nemsokára kiderül, ki kell-e jönnie újra az ultralágy Pirelliken. A 11. Hülkenberggel szemben 3 tized az előnye, de a másik Renault-val Sainz a legjobb tíz között található.
Räikkönennek szóltak, hogy 32 fokra csökkent a pálya hőmérséklete, ennyi is hatással van a tapadásra. Elindultak a versenyzők az utolsó próbálkozásra ebben a felvonásban, a Mercedesek is megjelentek, ultralágy gumin.
Nagy jelentősége nincs, 1:03.544-et futott. Úgy látszik, Hamilton és Bottas a szuperlágy gumin rajtolhat el, nem javítottak az idejükön.
Búcsúzunk azonban Ocontól, Gaslytól, Leclerc-től, Alonsótól, Strolltól. Lecler a 13. helyett a 18. helyről startolhat, ha nem lesznek további büntetések.
Alulkormányzott volt a McLaren az utolsó két jobbosnál, a spanyol mindkettőben szélesen fordult, az utolsó kanyar kijáratánál az egyik hurka le is tépett egy darabot az első légterelőjéből. Hullámvölgyben vannak a wokingiak, bár egy picit jobb a helyzet, mint a Francia Nagydíjon volt.
„Szenvedtünk a balansszal, nem volt rendben” – mondta a Q1-ben kieső pilóta, hozzátéve, hogy a forgalom és egy energia-visszanyerési probléma is hátráltatta.
Verstappen és Ricciardo hajtottak először pályára, de már a többi nagymenő is csatlakozott hozzájuk.
A sportfelügyelők vizsgálat alá vonták, mert feltartotta Sainzot nemrég, akinek el kellett hagynia a pályát, nehogy ütközzön a lassan haladó Ferrarival.
Verstappen és Ricciardo nem sokáig lesz 1-2., Räikkönen meg is előzte őket az idejével.
Hamilton a 3-as számú hajtű kijáratánál csúszott meg, Vettel a 4-es kanyarban. Bottas áll az élen 1:03.264-gyel, Hamilton és Räikkönen követi, Vettelt a hiba a 6. helyre rakta.
Ezzel most övé a 2. hely, de valószínűleg csak akkor maradhat az első rajtsorban, ha Hamilton és Vettel megint elrontja a körét.
Megelőzte a Red Bullokat, hatalmas tett lenne a részéről, ha előttük maradna az újabb körök után is. Magnussen lassabb nála, ő 8.
Hamilton és Vettel most nem hibázhat, nincs több javítási lehetőség. Az utolsó percben járunk.
19 ezreddel jobb időt futott Hamiltonnál, Vettel a 3. helyre jött fel, Räikkönen visszacsúszott 4.-nek.
Verstappen végül megelőzte, de a hányattatott sorsú francia Ricciardo előtt végzett a 6. pozícióban. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval!