A Monacói Nagydíj versenyhétvégéje úgy kezdődött, hogy a csütörtöki edzésnapot a két Mercedes dominálta, és még a riválisok is úgy vélték, hogy nem nagyon lehet elkapni az Ezüstnyilakat a hercegségben. Mindezek után Charles Leclerc-nek mégis sikerült, a helyi születésű pilóta ha hajszállal is, de meg tudta előzni Valtteri Bottast a harmadik szabadedzésen. Ezzel együtt nem zárhatták túl jó szájízzel a maranellóiak az első gyakorlást,
Sebastian Vettel ugyanis beleállította az SF90-t a Saint Dévote külső védőkorlátjába, ami miatt csak hét kört tett meg,
a baleset miatt életbe lépő virtuális biztonsági autó pedig csapattársával is kibabrált. Leclerc-t gyorshajtás vétsége miatt beidézték a sportfelügyelők.
Az edzés kissé álmoskásan indult, ezután azonban hamar felpörögtek az események.
Lewis Hamilton kissé késve kezdhette meg a körözést, Mercedesén ugyanis még az egy órás gyakorlás első perceiben is lázas munka folyt, az első futóművön dolgoztak a szerelők,
majd miután az ötszörös világbajnok pályára gurult, többször is vibrációra panaszkodott. Ezzel együtt hamar felvette a tempót a világbajnoki pontverseny éllovasa, és Bottasszal adogatták egymásnak az első helyet, Sebastian Vettel néhány tizedre követte őket, mígnem elfékezte magát a célegyenes végén, és orral nekicsapódott a védőfalnak. A Ferrari bal első felfüggesztése megsérült, Vettelnek pedig véget ért a körözés. A baleset miatt „pályára küldött” virtuális biztonsági autó alatt
Charles Leclerc nem tartotta be a sebességkorlátozást, de megrovással megúszta a kihágást,
amiért adott esetben hátrasorolásos büntetést is kaphatott volna az időmérőre.
Az események a balesettől persze nem álltak meg, a szabadedzés második felében újabb friss lágy szettek kerültek az autókra, hogy a versenyzők már kissé feltekert motorral készülhessenek az időmérőre.
Aki a Mercedes nagy fölényét várta, annak csalódnia kellett, mert bár mindkét Ezüstnyíl javított, annyit egyik sem tudott annyit, amennyit Leclerc
aki 1:11.265-ös idővel 53 ezreddel volt gyorsabb Bottasnál, 213 ezreddel Hamiltonnál. A jelek szerint azonban nem csak a Ferrari és a Mercedes között dőlhet el az első rajthely sorsa, Max Verstappen ugyanis mindössze 6 századdal maradt el Hamiltontól. Pierre Gasly már többet kapott, csapattársa is 2 tizeddel megelőzte.
Az első tízbe az edzés hajrájában mindkét Alfa Romeo belopakodott, Antonio Giovinazzi egyenesen a hatodik helyen zárt a középmezőny legjobbjaként, Kimi Räikkönen a kilencedik lett. A Toro Rossók sem mentek rosszul, Danyiil Kvjat a hetedik, Alex Albon a tizedik pozíciót kaparintotta meg, az első tíz sorrendjét a 8. helyen záró Kevin Magnussen tette teljessé. Noha egy ideig az első tízben tanyáztak, végül kiszorultak onnan a Renault-k, akiknek teljesítménye bíztatóbb volt a csütörtökinél, de még mindig kevésnek tűnik a stabil pontszerző helyezéshez. Vettel autótörése mellett nagyot senki nem hibázott, Lance Stroll egyszer kifutott az első kanyar bukóterébe, ezen kívül csak kisebb falkoccolások történtek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében, reméljük mindenki megfelelően átvészelte a hercegségben rendhagyó lebonyolítási rend miatti pénteki szünnapot, és már alig várja, hogy ismét Forma-1-es autókat lásson körözni a legendás városi pályán. A helyzet most kezd igazán élesedni, a csapatok most már minden idegszálukkal az itt a szokottnál is jóval fontosabb időmérő edzésre készülnek. Mielőtt azonban nekivágnánk a harmadik szabadedzésnek, tekintsék meg szokásos esélylatolgatásunkat a vasárnapi versenyre.
Az idei monacói hétvége a háromszoros világbajnok elvesztésének és a rá való emlékezésnek a jegyében zajlik, a pilóták és a csapatok is többféleképpen tisztelegnek az osztrák legenda előtt. Sebastian Vettel egyenesen Lauda egykori sisakdizájnjával versenyez, de a Mercedes is igyekszik tartani a lépést a némettel, a csütörtöki edzéseken még csak egy, az autó orrára matricázott üzenettel, valamint a motorborításon található csillagok egyikének pirosra festésével (Lauda piros sisakban versenyzett) emlékeztek, szombatra azonban már a teljes glóriát pirosra festették egy „Niki, hiányzol nekünk" üzenettel. A McLaren motorhome-jában eközben kiállították azt a trófeát, amelyet Lauda az 1984-es Osztrák Nagydíj megnyeréséért kapott az abban a szezonban használt sisakjával együtt.
Habár Forma-1-es tevékenység nem zajlott Monacóban, a betétsorozatok így is köröztek pénteken. A Forma-2-es mezőny lefutotta a főversenyét, amelyet Nyck de Vries nyert meg, a futam azonban a Mick Schumacher által előidézett piros zászlóról, valamint az azután történtekről marad emlékezetes. A hétszeres világbajnok fia a Rascasse-ban megforgatta Tatjana Calderon autóját (videó alább), ezzel elzárva a teljes pályát és kisebb forgalmi dugót okozva. A versenyt piros zászlóval félbe kellett szakítani, az újraindítás után azonban nem sikerült visszaállítani az eredeti sorrendet, az első nyolc után következők körhátrányba kerültek az úttorlasz miatt, ezt pedig később sem vehették vissza. A versenyirányítás később elismerte a hibát, az eredményen azonban utólag már nem tudtak változtatni, így minden maradt a régiben.
Akárcsak a szezon eddigi részét, a monacói versenyhétvége első két szabadedzését is a Mercedes dominálta, amely az ellenfelek szerint is a verseny toronymagas esélyese. A harmadik szabadedzésen már nagyrészt kiderülhet, hogy a Red Bull és a Ferrari talált-e valamit pénteken, vagy továbbra is bottal üthetik Bottas és Hamilton nyomát.
---- separator ----gallery-content-type:9312d7bd-9c26-4cb7-93cd-c3ec0d48a0be---- separator ----Az előrejelzések szerint 40% az eső valószínűsége ma Monacóban. Jelenleg száraz az idő, a levegő 20, az aszfalt 32 fokos. Mindenképpen nagyban megnehezítené a versenyzők dolgát, ha később elkezdene esni.
Elkezdődött az edzés, Lando Norris az első a pályán, őt Kimi Räikkönen és Carlos Sainz követte.
Az ötszörös világbajnok is érdeklődve figyelte még sisak nélkül, hogy a szerelői az első futóművön dolgoznak, mielőtt eltűnt a garázs hátuljában. Nem űgy tűnik, hogy perceken belül kihajthatna a pályára a 44-es rajtszámú Mercedes.
A Williams újonca a lágy gumin 1:22.611-gyel kezdett, ennél több mint 10 másodperccel gyorsabb köröket is látni fogunk a folytatásban...
Russell következő köre már 1:17.926, amivel továbbra is vezet, mögé Ricciardo iratkozott fel 1:21.313-as körrel szintén lágyakon.
Albon (1:15.147), Kvjat (1:15.434) sorrendben átvették a vezetést lágyakon, de csak addig, amíg Ricciardo nem javított 1:14.628-ra és állt ő az élre.
Már 1:13.775-nél tart az újonc, menet közben kicsit a falat is súrolta, 8 tizedet adott Ricciardónak.
Legalábbis az első felvonása, a Mercedesszel Bottas állt ugyanis az élre 1:12.764-gyel, őt Leclerc követi 1:12.956-tal, majd jön Vettel 1:13.053-mal.
Vibrációt jelentett az első kerekek felől, nem lenne meglepő, ha mindennek köze lenne az imént az autóján végzett munkához. Az ideje sem az igazi, 1:13.8-cal csak a hetedik, több mint egy másodpercre Bottastól.
Több mint 5 tizeddel, 1:12.238-ra szorította le a lécet, miközben Hamilton ismét a vibrációra panaszkodik.
1:12.583-mal már csak bő 3 tizedre van Bottastól, ami mondjuk így is jelentős hátrány. Hamilton közben feljött a második helyre 258 ezredre csapattársától.
A négyszeres világbajnok a Saint Dévote, azaz az egyes kanyar külső falába állt bele orral, első szárnya és bal első felfüggesztése is megsérült.
Blokkoltak a kerekei az egyes kanyarban, egyszerűen túl nagy tempóval érkezett meg. Nem volt boldog, ki kellett sípolni a rádióüzenete nagy részét. Rövid ideig virtuális biztonsági autó volt érvényben, de már újra teljes gázzal körözhetnek a többiek. Kérdés, hogy az időmérő edzésig meg tudják-e javítani a Ferrarit, a sérülések nagyságából ítélve nem lehet gond vele.
Két tizedet adott Bottasnak, 1:12.034 már a legjobb ideje. Verstappen feljött a harmadik helyre a Red Bull-lal 5 tizeddel a vezető Mercedes mögé.
Alig több mint egy tizeddel van már csak Hamilton mögött, miután 1:12.176-ra javított. Gasly is jól megy, 1:12.522-vel a negyedik helyen van Vettel előtt.
A garázsba visszatérve Mattia Binotto meglapogatta a négyszeres világbajnokot, Vettel arcán azonban látszott, hogy rosszul érintette a hiba.
Elsőként bemegy 1:12 alá a finn, 1:11.835-tel két tizedet adott Hamiltonnak.
A virtuális biztonsági autó alatt követett el valamit, vélhetően nem tartotta be a sebességlimitet. Ha így volt, könnyen lehet, hogy büntetésre számíthat az időmérőn. Eddig finoman szólva sem alakul jól a Ferrari napja...
Leclerc gyorskörön volt, egyéni legjobb első szektort ment, a Racing Point azonban feltartotta az alagútnak, ami után a monacói dühösen integetett.
Nagyjából 26 perc van hátra, a jelenlegi állás a következő: Bottas, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Gasly, Vettel, Räikkönen, Albon, Kvjat, Magnussen, Giovinazzi, Hülkenberg, Ricciardo, Sainz, Pérez, Norris, Grosjean, Stroll, Kubica, Russell
Albon és Kvjat egymást szórakoztatja, a többiek a bokszban vanna, hamarosan azonban kezdődnek a valódi időmérő-szimuláció körök.
Legalábbis az élmenők közül, Robert Kubica ugyanis már korábban feltette a friss lágy gumikat. Hamilton mellett Leclerc is friss lágy abroncsokon van kint.
Hamilton az első szektorban sem tudott javítani majd visszavett, Bottas 1:11.338-at ment, Leclerc azonban ennél is gyorsabb volt, és 1:11.265-tel átvette a vezetést.
1:11.478-as ideje csak a harmadik helyre elég, 213 ezredet kapott a Ferraritól.
Töltőkör után újra nekifutott, de csak 1:11.789-et ment, ahogyan Bottas sem tudott gyorsulni, ő 1:11.513-at ért el. Egyelőre úgy néz ki, hogy csak egyetlen igazán gyors kör van a gumikban.
Csütörtökön nem villogtak, most azonban Hülkenberg-Ricciardo sorrendben feljöttek a 6-7. helyre. Ne feledjük, ettől a hétvégétől használják ki a teljes teljesítményét a Barcelonában bevetett új motornak.
1:11.601-et ment az időmérős körén a holland, ezzel azonban Leclerc-t és a Mercedeseket sem előzte meg.
Vettellel ellentétben ő azonban nem állt bele a falba, helyette kiengedte a Racing Pointot a bukótérbe, majd némi tolatás után folytatta a körözést.
A garázsban a mérnökök fülhallgatóinak tartópolcán ott a hely Niki Lauda fülesének is, rajta az elmaradhatatlan piros sapkával és a háromszoros világbajnok nevével.
Megúszta, hogy ugyanúgy végezze, ahogyan a tavalyi harmadik szabadedzésen, ezúttal az utolsó kanyar korlátját súrolta csak.
Az első időmérő-szimulációs köre nem jött össze, azóta azonban 1:11.858-at is ment, amivel 3 tizeddel van Verstappen mögött az 5. helyen.
Räikkönen a hetedik, Giovinazzi a tizedik helyre ugrott fel, ami szép teljesítmény.
Bejött csapattársa, sőt, még Kvjat elé is, így a három topcsapat mögött most ő a legjobb a középmezőnyből. A két Renault közben kiszorult az első tízből.
Ennyi volt, Charles Leclerc némi meglepetésre megnyerte a harmadik tréninget Valtteri Bottas és Lewis Hamilton előtt. Az első tíz további sorrendje: Verstappen, Gasly, Giovinazzi, Kvjat, Magnussen, Räikkönen, Albon.
Hamarosan jelentkezünk a bővebb összefoglalóval!
A Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, megkérdezte a csapattól, hogy biztonságban van-e a kiesést illetően, mire azt válaszolták neki, hogy „szerintünk igen”. A Ferrari ezt csúnyán elszámolta...