Schumacher óta először szerzett pole-t a Ferrari Ausztriában
2019. június 29. 14:51
Magabiztos teljesítménnyel Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Osztrák Nagydíjra, ezzel pályafutása során másodszor kezdhet az élről F1-es futamot. Leclerc a Q2-ben is a leggyorsabb volt, ott elsősorban azonban annak köszönhette a részsikert, hogy a legfőbb ellenfeleivel ellentétben lágy gumikon futott, és nem közepeseken.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a futamot is a piros jelzésű abroncsokon kezdi, míg üldözői a tartósabb, közepes keverékkel indulhatnak. Leclerc elsőszámú kihívója Max Verstappen lesz, miután a 2. leggyorsabb kört teljesítő Lewis Hamiltont megbüntették, mert Q1-ben akadályozta Kimi Räikkönent.
„Az autó csodálatos volt, az első szabadedzésen még küszködtem vele egy kicsit, a másodikra változtattunk, és elég jó volt – nyilatkozta Leclerc, aki Michael Schumacher 2003-as pole pozíciója óta először szerzett rajtelsőséget a Ferrarinak ezen a pályán. – Nagy élmény vezetni ezt az autót a határon, örömmel szereztem meg a pole pozíciót, de holnap kell befejeznünk a munkát.
A gumiválasztással is elégedettek vagyunk, de a hőmérsékletek miatt mindent menedzselni kell majd.”
Hamilton gratulált Leclerc-nek, elismerte, hogy „képtelenek voltunk tartani a lépést” és megjegyezte, nehezükre esett az is, hogy megfelelő helyzetbe kerüljenek a pályán. „Sohasem kaptam szélárnyékot. A végén nem tudtuk, hogy felérünk-e, hogy elkezdhessük a körünket. Max az egész hétvégén jól ment, menő látni, hogy három csapat szerepel az élen. Meg kell küzdenem a fiatalokkal, én már az érettebb férfiakat képviselem.”
A 3. leggyorsabb kört meglepetésre Max Verstappen érte el, ráadásul ő is közepes keverékű gumikkal jutott be a Q3-ba, ellentétben csapattársával, Pierre Gaslyval, aki ismét csalódást keltő eredményt ért el, hiszen a Red Bull pilótájaként senkit sem tudott megelőzni az utolsó harmadban. Gasly azonban így sem a 10. helyről rajtol, az váratlanul Sebastian Vettelé lett.
A Ferrari német pilótája a Q2-ben került bajba, onnan még az első etapos eredményének köszönhetően továbbjutott, de a Q3-ban már nem tudott részt venni műszaki hiba miatt.
Vettel percekkel a leintés előtt kiszállt az autóból, ezzel kénytelen volt elfogadni, hogy legjobb esetben is a 9. helyről indul majd (mert az 5. helyezett Kevin Magnussen öthelyes rajtbüntetést kap), ráadásul Leclerc-hez hasonlóan ő is lágy gumikkal futott a Q2-ben, ami ebben a pozícióban kifejezetten előnytelennek tűnik a vasárnapi futam előtt.
Szintén elégedetlen lehet az eredménnyel a másik Mercedest vezető Valtteri Bottas, miután Verstappentől is vereséget szenvedett, bár Hamilton büntetése után a 3. helyről indulhat egy olyan helyszínen, ahol csapattársához viszonyítva hagyományosan jól szerepel. Bottas viszont ezúttal bő fél másodpercet kapott Leclerc-től és Hamiltontól is több, mint 2 tizedet.
Ismét örülhet a McLaren, mivel Lando Norris a 6. helyezett lett, bár a másik autóval Carlos Sainz motorcsere miatti büntetése következtében csak a mezőny végéről kezdhet majd. Norris ellenfele, Magnussen büntetése után az 5. kockából kezdhet.
A Q1-es forgalmi nehézség után Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi eljutott a Q3-ba, a 7-8. helyen legyőzték Gaslyt is, valamint további ellenfeleiket, akik a Q2-ben ragadtak. Közülük elsősorban a két Renault-pilóta lehet csalódott, Nico Hülkenberg csupán a 12. helyig jutott, Daniel Ricciardo pedig a 14. helyen búcsúzott.
Az alsóházban nem alakultak ki meglepetések, Lance Stroll szinte menetrendszerűen kiesett a Racing Pointtal, ezúttal viszont a csapattársa, Sergio Pérez is búcsúzott, ahogy a két Williamsnek sem volt esélye elmozdulni az utolsó helyekről. Közéjük Danyiil Kvjat ékelődött be, akit Russell veszélyesen feltartott, ezért őket is berendelték a sportfelügyelők.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Nem is olyan régen intették le a mai első, egyébként a harmadik szabadedzést, ami kissé váratlanul szoros eredményt hozott.
Pletykák kaptak szárnyra a Red Bull Ringen arról, hogy Max Verstappen elméletileg akár el is hagyhatja a csapatot, és ennek lehetséges következményeiről. Az értesüléseket itt foglaltuk össze.
A délben megkezdett, 60 perces tréning első negyedében alig történt valami, de szerencsére egy klipre való akció mindig összejön. Ha lemaradt az előző edzésről, íme a zanzásított változat:
Szombaton eddig nem érte kellemetlen meglepetés a csapatokat és a pilótákat, komolyabb baleset sem történt, mindössze Kevin Magnussen autójában kellett sebességváltót cserélni, így a dán pilóta öthelyes rajtbüntetést kap. A többiek zavartalanul készülhetnek az időmérőre.
Az idén is rengeteg honfitársa kísérte el Max Verstappent a Red Bull hazai versenyére. A lelátó egy (nagy) része teljesen narancsba borult, előkerült néhány füstbomba is.
Az FIA állásfoglalása szerint az eső valószínűsége 0%, és a sajtóközpontból kinézve ez csalhatatlannak tűnik. Egyetlen felhő sem látható az égen.
A pálya hőmérséklete 52 fok Celsius, a pálya a tengerszinthez képest magasan van és a hűtőlevegő is meleg. Ráadásul, az aszfaltcsík melleetti rázókövek nem tolerálják a hibákat.
Kubica az első a pályán, de megy Stroll és a két Alfa Romeo is lágy gumikkal. Hamilton még csak most ül be a Mercedesbe.
Az edzés legelején a célegyenesben szembeszél fújt, most a 3-as kanyarból kifelé tapasztalhatják ugyanezt a pilóták. Az eddig pályára lépő pilóták közül csak Stroll próbálkozik közepessel, ami meglepő, tekintettel arra, hogy a kanadai versenyző hajlamos már a Q1-ben kizuhanni a mezőnyből
A Mercedes pilótája a belső íven haladt a 3-as kanyar felé, Räikkönen kívülről kerülte volna meg, de Hamilton ehelyett egyenesen a bukótérbe hajtott. Az Alfa Romeo pilótája panaszkodott és mutogatott is.
Leclerc vezeti a Q1-et, a rádión azt mondta, nem tudja, mennyire sikerült jól a köre, mert túl közel ment Hamiltonhoz, de nem volt más választása. Vettel a 4. helyezett szintén közepes keverékű gumikkal, a két Red Bull ékelődött be közéjük.
Hamilton és Bottas is több kört megy lágy gumikon, a brit pilóta a 8. helyen kezdett, majd feljött a 4. pozícióba, finn csapattársa egyelőre a 7. helyen tartózkodik. A Red Bullok is lágyakkal vannak kint.
A francia versenyző a rádión jelentette, hogy vesztett a motorja az erejéből a második mért körében, különösen az 1-es kanyarból kifelé. Akkor még ellenszél volt ott.
A negyede természetesen ki is fog, de a 13. helyezett Magnussen valószínűleg továbbjut a 0,64 másodperces hátrányával, mögötte viszont a 14. helyezett Ricciardónak már igyekeznie kell.
Az orosz pilóta hatalmas tempókülönbséggel három autót is utolért az utolsó két kanyarban, de a bukótérben elkerülte a balesetet, viszont egyelőre csak a 18. helyezett, mert nem tudott elég gyors lenni.
Pérez nem hitt a fülének, amikor a mérnöke tájékoztatta, hogy kiesett a Q1-ben. Kvjat sem lesz boldog.
16. Sergio Pérez
17. Lance Stroll
18. Danyiil Kvjat
19. George Russell
20. Robert Kubica
Hamilton és Bottas is közepessel kezdte meg a tréning második harmadát, ha ezzel elég gyorsak tudnak lenni, elkerülhetik a problémás lágy gumikat a rajtnál. Verstappen ugyanezzel próbálkozik.
Ők viszont lágyakra szavaztak! A Q1 alapján pont fordított taktikára lehetett számítani. Ez akkor lehet előnyös, ha az első sorból tudnának indulni.
A Red Bull pilótája 1 tizeddel gyorsabb volt Bottasnál, Hamilton egyelőre a 3. helyezett, miután a 3-as kanyarban kissé megcsúszott és időt vesztett csapattársához képest.
Az edzés jelenlegi szakaszában nem meglepő, hogy Leclerc cés Vettel gyorsabb az ellenfeleiknél, hiszen ők lágy gumikkal mennek, és várhatóan ezekkel is rajtolnak majd.
Az edzés után mindkét pilótát beidézik a sportfelügyelők. Furcsa helyzetbe kerültek a Q1-ben, de mindketten továbbjutottak.
A francia pilóta a Red Bull volánja mögött 0,708 másodpercet kapott Leclerc-től szintén lágy gumikon, és a csapattársától is 4 tizedet, pedig Verstappen közepes keverékű gumikkal megy.
Hamilton feljött a 4. helyre, megelőzte Bottast, elkerülte a kiesés veszélyét.
A 11. helyezett Hülkenberg és a 14. Ricciardo is kiesőhelyen van, pedig Sainz a McLarennel nem is hajt a továbbjutásra a motorcsere miatt.
Leclerc, Hamilton, Gasly és Bottas is kijött újra a pályára, pedig a kiesés nem fenyegeti őket, de biztosra akartak menni. Vettel a 2. helyen elhitte, hogy neki nem kell igyekeznie, és ebben igaza lehet.
Magnussen az utolsó körében kicsúszott a 4-es kanyarban, de így is megúszta a kiesést.
11. Romain Grosjean
12. Nico Hülkenberg
13. Alex Albon
14. Daniel Ricciardo
15. Carlos Sainz
Mattia Binotto visszament a garázsba, miközben a Ferrari szerelői kissé tanácstalanul téblábolnak az autó körül, majd sorfalat is álltak. Valami baj lehet a Vettel autójával.
Mondani sem kell, lágy gumikkal mentek ki, az élmezőny egyelőre vár még. Christian Horner a Sky Sports műsorában azt gyanította, hogy valamilyen sérülés érhette Vettel autóját. Az FIA nemrég elvitte a Ferrari első szárnyát.
A két Red Bull is követi őket, Vettel autója viszont a bokszban maradt, így a monacói pilóta a csapattársától nem fog szélárnyékot kapni.
A monacói pilóta 0,351 másodperccel gyorsabb volt Bottasnál, ez számottevő különbség egy ilyen rövid körön. Hamilton nem futott tiszta kört, neki van még lehetősége, hogy javuljon, egyelőre a 4. helyezett Verstappen mögött.
Nagy blama a Ferrarinál, műszaki hiba miatt Vettel nem tud részt venni a Q3-ban, így a legjobb esetben is csak a 10. helyről rajtolhat!
Hamiltont sürgetni kellett, hogy hajtson ki a bokszból, nagyon nem akart megint Bottas előtt kihajtani a pályára. Leclerc kaphat szélárnyékot Bottas mögött.
A monacói pilóta új pályacsúccsal megerősítette a vezetését, és Bahrein után újra az élről indulhat, ezúttal Ausztriában! Hamilton feljött a 2. helyre, de még a sportfelügyelőkkel is randevúznia kell, a 3. helyre Verstappen ért oda, kisebb meglepetést keltve.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk részletes összefoglalóval!