Társoldalunk:

Verstappen Budapesten: Majd 40 évesen ráérek lazítani

2018.07.27. 10:30

A nyári szünet előtti utolsó hétvégén, a Magyar Nagydíj helyszínén kérdeztük Max Verstappent, hogyan viselte az elmúlt hetek hajtós időszakát, és vállalna-e még több versenyt, akár virtuálisan is.

Nyolc hét alatt hat futamot teljesít az F1 mezőnye a nyári csúcsidőben, ezek közül hármat egymás után futottak le Franciaországban, Ausztriában és Nagy-Britanniában. A nonstop akció elsősorban a csapatok személyzetét terhelte meg, hiszen rohamtempóban kellett építeni és bontani az impozáns motorhome-okat, de a pilóták számára sem egyszerű a kihívás.

Verstappen és mások a csütörtöki galériánkbanForrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

„A versenyzőket viszi a lendület, de jó lett volna több szünet a futamok között – mondta Max Verstappen a GPhírek kérdésére a Hungaroringen. – Különösen az sok, amikor egymást követik a versenyhétvégék, ha kéthetente vannak, az kezelhető” – foglalta össze a tapasztalatait. Néhány nappal ezelőtt még a Német Nagydíjon lett 4. helyezett, majd

szerdán már a Balatonon volt, ahol a Red Bull vitorláscsapatának vendégeként a magyar tengert is bevette.

„A kedvencem mindenképpen az ausztriai karavánozás volt, amikor tönkrevágtuk őket! – felelte, amikor arról kérdeztük, melyik volt a legélvezetesebb pályán kívüli feladata a Red Bullnál. – A vitorlázás is az egyik legmókásabb volt, ráadásul fizikai kihívás is. Egyébként is, amikor ilyen meleg van, jó érzés vízre szállni.”

Hajóból is gyorsat választottak - Galéria!Forrás: Samo Vidic/Red Bull Content Pool/Samo Vidic

Miközben a hétköznapi emberek húszévesen nyári munkát végeznek, a szabadidejükben pedig fesztiválokra és bulikra járnak a barátaikkal, Verstappen egyik pályáról a másikra utazva tölti a nyarát, és még a Magyar Nagydíj után is azonnal az Egyesült Királyságba utazik, hogy folytassa a felkészülést a további versenyekre a szimulátorban.

Mondhatjuk, hogy többet szeretnénk látni a családunkat, de nem helyes panaszkodnunk

– vélte. – Az lett a munkám, amit imádok, rengeteget utazom, a világ leggyorsabb autóit vezethetem, a hobbimat a foglalkozásommá tudtam tenni. Ez nagyszerű, ráadásul nem is kell 40 éves koromig csinálnom. Ha 40 éves leszek, sok időt fordíthatok majd másra is.”

A Red Bull Esports pilótái, Joni Tormala, Graham Carroll és az igazi autót vezető Max VerstappenForrás: Bryn Lennon/Getty Images

Bár ennél több versenyt már kevesen kívánnak, Fernando Alonso a sportautó-világbajnokságban való párhuzamos szereplésével megmutatta, hogy lehetséges még az F1-es szezonnál is sűrűbb programot összehozni. Manapság Forma-1-es futamokat már nemcsak igazi pályákon, hanem a hivatalos esport sorozatban is rendeznek, de Verstappen szerint nem lesz átjárás a két mezőny között.

Nem. Nem hiszem. Az a generáció, ami ma leginkább részt vesz a Forma-1-ben, még nem ezen nőtt fel

– összegezte a helyzetet. – Talán, ha jönnek a fiatalabbak, de szerintem ez két különböző dolog. Mi hadd vezessük az igazi autókat, mások meg foglalkozzanak az esportokkal. A FIFA-ban is ez a helyzet. Van az esport, meg az igazi játék.”

Hozzátette, ő nem lát értéket abban, hogy a videojátékos mezőnyben is szerencsét próbáljon: „A srácoknak persze nagyon fontos, ahogy nekem is az, hogy itt nyerjek.”

Már a japánok sem olyanok, mint régen

Verstappen jövőre Honda-motorral versenyez majd a Red Bull színeiben, pontosan 20 évvel az után, hogy édesapja, Jos a Honda gyári tesztpilótája volt, amikor a japán gyártó az F1-es csapat indítását tervezte. A projekt végül a híres tervező, Harvey Postlethwaite váratlan halála miatt meghiúsult.

Az ifjú pilóta nem számít arra, hogy édesapja akkori tapasztalatai segítenek majd a japán szakemberek megismerése terén.

„Az régen volt, 1999-ben, azóta sok ember kicserélődött a sportban. Nem igazán aggasztanak a kulturális különbségek. Szerintem meg fogjuk érteni egymást, hiszen mindannyian gyorsabbak akarunk lenni.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK