A pénteken nem kis fejtörést okozó eső egyelőre megkímélte a csapatokat a Magyar Nagydíj szombati napján, a harmadik szabadedzést annak ellenére végig száraz körülmények között rendezték meg, hogy a közelben sötét fellegek ólálkodtak, a pálya szomszédságában pedig jól láthatóan esett is. Ezzel együtt nem indult simán az időmérő edzés előtti utolsó gyakorlás, a délelőtti Forma-2-es futam végén ugyanis Ralph Boschung autója sűrű füsteregtés közepette kilehelte a lelkét, óriási munka elé állítva a pályamunkásokat, akik cementporral szórták fel a négyes kanyar ideális ívét.
A munkálatok olyannyira elhúzódtak, hogy 10 percces el kellett halasztani az edzés kezdetét,
ami azt jelentette, hogy csak 50 perc állt a csapatok rendelkezésére, a hétvége szoros időtervét ugyanis ilyenkor nem borítják meg, szabadedzésen a piros zászló és a halasztás sem jelent extra perceket.
Amikor végül 12 óra után 10 perccel elkezdhették a körözést a versenyzők, a négyes kanyarban vélhetően az év képeit készíthették el a fotósok. Valószínűleg ilyen lenne egy téli futam, hóesésben. A három topcsapat nem is kezdte meg azonnal az érdemi munkát, inkább vártak egy kicsit, hogy a többiek takarítsák a pályát, majd amikor kimerészkedtek, a Ferrari álltak az élre Vettel-Leclerc sorrendben. A Mercedesek megfontoltabbak voltak, de már az első körük harmadik szektorán látszott, hogy mire kell számítani a folytatásban. A második gyorskörön már nem volt kegyelem, Hamilton átvette a vezetést 1:17.051-gyel, Bottas két tizeddel mögé a második helyre sorolt be. Aki ekkor már kezdte elkönyvelni, hogy a pole pozícióért zajló csata is az Ezüstnyilak között fog zajlani az időmérőn,
arra gyorsan rácáfolt Max Verstappen, aki egy szenzációs körrel lenyomott mindenkit, 16 ezreddel Hamilton is, és feljött az első helyre.
Gasly kivételével már az első etapot is lágy gumin futották a topcsapatok versenyzői, a motorokat ekkor azonban még nem tekerték fel. Nem úgy az első időmérő-szimulációs körökre. Ezekre normál esetben egyébként egy szett áll rendelkezésre,
a tegnapi eső miatt azonban a csapatok megspóroltak még egyet, így igazi tűzijátékra készülhettünk.
Az első felvonásban annyi változott, hogy Verstappen visszaesett, a két Mercedes és a két Ferrari is bejött elé, Hamilton vezetett 1:16.339-cel, mögötte Bottas következett 1:16.489-cel, utána Leclerc 1:16.604-gyel, majd Verstappen 1:16.647-tel. Vettel autóján nagy munka zajlott korábban, ami ekkor úgy tűnt, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a négyszeres világbajnok csak 1:16.8-at autózott.
Ezzel azonban még nem volt vége, Verstappen ugyanis elment egy második gyorskörre is ugyanazon a szetten, és 1:16:474-gyel bejött Hamilton mögé. Leclerc is hasonlóan tett, és még Verstappennél is nagyobbat javult, csak 5 századdal maradt el Hamiltontól, és átvette a második pozíciót. Általában itt lehetett volna elkönyvelni a végeredményt, most azonban jött még egy új szettes menet, aminek elején Verstappen villantott egy új pályacsúcsot (1:16.097) és ismét az élre állt.
Leclec nem tudott javítani, Vettel azonban kisebb meglepetésre életre kelt és odatett egy 1:16.166-os kört, mindössze 69 ezreddel lassabbat Verstappen körrekordjánál.
A Mercedesek elsőre nem javítottak az utolsó új lágy szettjükön, Bottasnak volt is egy hajmeresztő pillanata a 4-es kanyarban, az utolsó pillanatban azonban igen, Hamilton azok után, hogy az első két szektorban még lassabb volt Verstappennél, az utolsóban megfutotta az edzés legjobb idejét. Az eredmény: 1:16.084, amivel 13 (!) ezreddel volt gyorsabb Verstappennél. Bottas 1:16.355-tel negyedikként zárt.
Hiába nyerte tehát Hamilton az edzést, Verstappen és Vettel is nagyon közel volt hozzá, az időmérő edzés tehát nem ígérkezik sima menetnek,
jelen állás szerint mindhárom topcsapat esélyes lehet a pole-ra.
Az ötödik helyen 3 tizedes lemaradásban végző Leclerc hátránya sem akkora, hogy azt ne hozhatná be, a 6 tizedet kapó Gasly viszont talán már túl messze van. A középmezőnyben is nagy lesz a tülekedés, a McLaren Lando Norris hetedik és Carlos Sainz kilencedik helyével erősnek tűnik, Kimi Räikkönen a nyolcadik helyen szintén bekerülhet a Q3-ba, akárcsak a 10. és 11. helyen végző két Haas. A Renault-k (Hülkenberg 13., Ricciardo 16.) várakozáson alul teljesítettek, dicséret illeti viszont a Williamst, amelynek új fejlesztései működni látszanak. George Russell Lance Strollt is meg tudta előzni Robert Kubica mellett és csak 1,9 másodpercet kapott Hamiltontól, miközben a lengyel már 2,4 másodpercre volt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
A második szabadedzést szinte teljes egészében elmosta az eső, a csapatok így nem teljesítettek versenyszimulációkat, ezért az erőviszonyokat sem igazán lehet megjósolni a futamra. Szokásos esélylatolgatásunk kicsit rendhagyó lett, Mario Isolától, a Pirelli autósportért felelős vezetőjétől igyekeztünk megtudni, hogy mi várhat a versenyzőkre vasárnap.
Kicsit borult a menetrend, ami a betétfutamokat illeti, a normális esetben az időmérő után kezdődő Forma-2-es főfutamot ugyanis már a 3. szabadedzés előtt lefutották, Nicholas Latifi, a Williams tartalékpilótája nyert Nick de Vries és Jack Aitken előtt. A negyedik helyről rajtoló Mick Schumacher nyolcadikként zárt, amiben az a pozitívum, hogy a holnapi sprintversenyt az élről kezdheti,
A 3. szabadedzés előtt a Mercedes motorhome-jának tetején találkoztak a csapatfőnökök, mielőtt azonban elkezdődött volna a meeting, Toto Wolff és Chase Carey, a Liberty elnök-vezérigazgatója még diskurált egy kicsit a teraszon. Újra felerősödhetnek a pletykák arról, hogy Wolff az F1 vezetésére pályázik?
A Racefans értesülései szerint Esteban Ocon, a Mercedes tartalékpilótája már a jövő héten aláírhat 2020-ra Lewis Hamilton mellé, a pilótához közel álló források szerint már elő van készítve a szerződése. Ez azt jelenti, hogy amennyiben így lesz, Valtteri Bottasnak ülés után kell néznie.
A Forma-2-es futamon Ralph Boschung alatt elfüstölt az autó a négyes kanyarban, ami miatt semlegesítő anyaggal kellett felszórni az ideális ívet. Jelenleg is zajlik a sepregetés, úgyhogy a 3. szabadedzés csak 12:10-kor veszi kezdetét, ami azt jelenti, hogy csak 50 perce lesz a csapatoknak.
Michael Masi gondterhelt arccal sétálgat a négyes kanyarban Faluvégi Péter társaságában, ahol még munkagép takarítja le a fehér port az aszfaltról. Nem fest túl jól a helyzet, a csapatok bizonyára nem örülnek, hogy tovább kurtítja a felkészülésüket valamilyen külső körülmény.
Sikerül tartani a 12:10-es beígért kezdést, 50 perces lesz tehát a tréning.
Megkapták a zöld jelzést a versenyzők, Grosjean és Giovinazzi már ki is hajtott, őket Hamilton követte. Eközben a távolban már esik, lehet, hogy nem ússzuk meg égi áldás nélkül a 3. szabadezést.
Nem új pápát választottak, csak átmentek az autók a négyes kanyaron, ami szó szerint úgy néz ki, mintha egy tál porcukorba hajtottak volna bele, mindent beterít a fehérség. Giovinazzi rádiózott is, hogy nagyon csúszik a pálya, Hamilton kameráján esőcseppek jelentek meg.
Norris vezet Sainz előtt, az idők egyelőre azonban gyengék, lágy gumin mindketten 1:20.0-t mentek.
A pálya hőmérséklete tegnap egész nap nem ment 40 fok fölé, most viszont jócskán afölött van, ha nem esik, a csapatok most értékes perceket tölthetnek a pályán a holnapi versenyre készülve.
Így néz ki felülről a cementporos 4-es kanyar, mintha havazott volna arrafelé. Jelenleg mindhárom topcsapat kivár a garázsban, hogy kicsit javuljon a pálya állapota.
Továbbra is a McLaren újonca vezet 1:18.7-tel, mögötte még mindig Sainz áll 1:19.2-vel. Ez elmarad a tegnapi időktől, a tavalyi 3. szabadedzésen futott legjobbtól pedig még inkább, 2018-ban Vettel zárta az élen ezt a tréninget 1:16.170-es körrel.
13 pilótának van eddig mért köre, a topcsapatok közül Vettel és Leclerc lehet az első fecske, a McLarenhez hasonlóan a lágy gumin vannak.
A monacói fejezte be előbb a kört, 1:18.228-cal átvette a vezetést miközben egy kicsit a forgalommal is meggyűlt a baja, jött azonban Vettel és 1:17.435-tel magához vette az első helyet. A két Mercedes és Versteppen még mindig a bokszban, Gasly mért körön közepes keveréken.
A sárga Pirellin több mint 9 tizeddel maradt el Vetteltől, még Albon is bejött elé a Toro Rossóval, mondjuk ő lágy gumin van, 1:18.311-gyel egyelőre a harmadik helyet foglalja el. A két Mercedes is a pályán, méghozzá lágy gumin.
Az első szektorban még óvatos volt, lila második és harmadik szektorral azonban sokat hozott Vettelen, 1:17.669-ces köre a harmadik helyre volt elég, mert Leclerc közben 1:17.571-re javított.
Az ötszörös világbajnok csak a harmadik szektorban lilult, 1:17.643-mal 3 tizedet kapott a közben 1:17.330-ra javító Vetteltől, csapattársát 26 ezreddel előzte meg.
A Mercedeshez és a Ferrarihoz hasonlóan a Red Bull hollandja is lágy gumin megy, első körével 1:17.750-et autózott, amivel Bottas mögé az ötödik helyre sorolt be másfél tizeddel a közepest használó Gasly elé.
Hamilton-Bottas sorrendben az élre álltak az Ezüstnyilak, a brit 1:17.051-gyel az első, Bottas 1:17.261-gyel a második. A két Ferrari visszatért a bokszba.
Hajszállal sikerült lenyomnia Hamiltont a második gyorskörén, 1:17.035-tel 16 ezredet adott a britnek. Vajon a holland is beleszólhat a pole pozícióért zajló csatába?
Friss lágyon ment egy nagyon jó kört a McLaren újonca lila középső szektorral, 1:17.162-vel csak 127 ezreddel maradt el Verstappentől.
Leszedték a motorborítást a Ferraritól, a Sky Sports szerint a bal hátsó felfüggesztésnél dolgoznak. Ez lehet csak egy nagyobb beállítás-változtatást, vagy akár valami műszaki gond is.
A két Mercedes, Leclerc és Verstappen is teljesítette első időmérő-szimulációs körét új lágyon, Hamilton visszavette a vezetést, miután 1:16:339-re javított, mögé Bottas sorolt be 1:16.489-cel, majd jön Leclerc 1:16.604-gyel. Verstappen nem javult akkorát, 1:16.647-tel visszaesett negyediknek, miközben Gasly nagyot rontott a négyes kanyarban és csúnyán átugratott a rázókövön.
Egyértelműen látszik, hogy a Ferrari az utolsó szektorban szinte használhatatlan, Vettel 16 ezredre volt Hamiltontól a második mért pontnál, majd 5 tizedet veszített az utolsó szektorban, 1:16.885-tel Leclerc mögött az ötödik. Verstappen közben javított, 1:16.474-gyel feljött a második helyre.
A négyszeres világbajnok rádión jelentette, hogy teljesen más vezetni a beállításváltoztatás után az SF90-t, hogy jó vagy rossz értelemben, azt nem mondta, az autó viselkedését elnézve mi utóbbira tippelünk.
Lila első és egyéni legjobb utolsó szektorral 1:16.392 alatt ért körbe, amivel csak 5 századdal volt lassabb Hamiltonnál.
Csapattársával ellentétben a német nem tudott gyorsulni második mért körében, bár egyéni legjobb utolsó szektort ment, csak 1:17.1-es időt ért el, ami 3 tizeddel rosszabb a saját legjobbjánál.
Új lágyakon jött ki a McLaren pilótája és odatett egy 1:16.774-es kört, amivel Vettelt is sikerült megelőznie. Ebben természetesen a folyamatosan javuló pálya is benne van, de azért így is szép teljesítmény.
A harmadik szabadedzésen rendszerint egyetlen lágy szettet használnak el a versenyzők, most azonban a pénteki eső miatt mindenkinek maradt egy extra szett, úgyhogy újabb időmérős próbálkozásokat láthatunk, jön a tűzijáték!
Lila második szektort futott a holland, miközben az elsőben és az utolsóban egyéni legjobbját sem javította meg, de 1:16.097-tel így is az élre állt, ami egyben új pályacsúcsot is jelent.
Charles Leclerc is megtette a maga időmérős körét, de nem tudott javítani, Vettel viszont igen, 1:16.166-tal 69 ezreddel jött be Verstappen mögé. Bottas közben majdnem eldobta az autót a négyes kanyarban, valaki zavarta is, nem tudott javítani, ahogy Hamilton sem.
Második gyorskörében mindkét Mercedes javított, Hamilton csak az utolsó szektorban volt gyorsabb a hollandnál, de ez is elég volt hozzá, hogy 1:16.084-gyel (ami természetesen új pályacsúcs) megszerezze az első helyet. Bottas 1:16.355-öt ment, amivel negyedik.
Ezzel véget is ért az utolsó gyakorlás, amelyet Hamilton az utolsó pillanatban nyert meg, de nagyon szoros a mezőny, mögötte 13 ezreddel jön Verstappen és 82 ezredre Vettel. Bottas 271 ezredre követi csapattársát, Leclerc, 3 tizedre van, majd Gasly, Norris, Räikkönen, Sainz, Magnussen az első tíz sorrendje. Köszönjük figyelmüket, tartsanak velünk a délután háromkor kezdődő időmérő edzésen is! Viszontlátásra!